Köpvillkor

Allmän information

Företagsnamn: VillaHus ApS
Företagsform: Privat aktiebolag
CVR-nr: 39 18 64 54
Adress: Trommesalen 7, 1614 Köpenhamn V
Telefonnummer: +45 6915 8085
Etableringsår: 1999

Betalning

På www.villahus.dk kan du betala med Dankort, Visa Master Card, American Express, PayPal eller banköverföring. Ingen avgift tas ut för betalning på webbshoppen. Beloppet dras bara från ditt kort när varorna skickas från VillaHus och ett större belopp kan aldrig dras av än vad du har godkänt vid köpet.

Leverans

På VillaHus har vi valt att distribuera via Post Danmark och GLS, eftersom dessa företag har visat sig vara de leverantörer som har störst kundnöjdhet. Vi lovar att skicka dina varor senast dagen efter att du beställt dem så att du har din beställning 2-3 dagar efter beställningen. Om du har beställt en vara som är slutsåld, måste den först beställas hemma, vilket vanligtvis tar 4-5 veckor. Vid beställning av varor drar vi bara av beloppet från ditt konto när varan har kommit i lager och vi har skickat den till dig. Vid köp över 1500 DKK är frakt gratis. För inköp på mindre än 1500 DKK debiterar vi en portokostnad på minst 29 DKK.

365 dagars ångerrätt

Du har en 365-dagars ångerrätt när du handlar på www.villahus.dk - alla varor måste vara oanvända när du returnerar dem.

Lämna tillbaka

Du måste returnera din beställning till oss utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill avbryta ditt köp. Du måste bära de direkta kostnaderna för att returnera artikeln. Vid retur är du ansvarig för att föremålet packas ordentligt så att föremålet inte skadas innan det når oss tillbaka. Du bär risken för artikeln från den tid du har artikeln med dig.

Returnera paketet med antingen GLS eller PostNord och kom ihåg att spara kvittot så att ditt paket är försäkrat på väg tillbaka till oss - dvs. Använd leveransnumret (Track & Trace).

Vi accepterar inte returpaket från andra distributörer, och vi hämtar inte heller paket som skickas till en paketlåda. Vi tar inte ansvar för paket som inte levereras med Track & Trace och därmed skickas på vår egen risk.

Objektets skick när du skickar tillbaka det

Du är endast ansvarig för försämring av varans värde, vilket beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma artikelns egenskaper, egenskaper och hur det fungerar. Med andra ord kan du undersöka artikeln på samma sätt som om du undersökte den i en fysisk butik, men inte ta den i direkt användning. Om artikeln har undersökts på ett annat sätt än vad som beskrivs ovan, anser vi att den används, vilket innebär att du vid återkallelse av köpet endast får del eller inget av köpebeloppet tillbaka. Detta beror på varans kommersiella värde. Om vi ​​bedömer att det är nödvändigt att polera objektet dras 350 SEK till när ditt belopp återbetalas. Om varan ska garvas på nytt dras 250 SEK från din återbetalning.

Återbetalning av inköpsbeloppet

Om du ångrar ditt köp får du naturligtvis tillbaka det belopp du har betalat till oss. I händelse av en nedskrivning som du är ansvarig för dras detta från köpebeloppet.

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som mottagits från dig (men inte extra kostnader om du har valt en annan leveransform än den standardleverans vi erbjuder). Detta måste dock göras utan onödigt dröjsmål och senast efter 14 dagar från det datum då vi fick ett meddelande om ditt beslut att avbryta ditt köp.

Vi gör en sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, såvida du inte uttryckligen har godkänt något annat. Vi kan hålla tillbaka återbetalningen tills vi har mottagit varan, om du inte tidigare har tillhandahållit dokumentation för att du har returnerat den.

Det tar vanligtvis 7-14 arbetsdagar från vi mottagit och behandlat din retur. Du kommer att få ett returkvitto via e-post när din retur har behandlats i vårt lager. Köpeskillingen återbetalas senast 14 dagar efter mottagandet av ditt returpaket.

Beställda varor

När det gäller en beställningsvara som vi har hämtat hemma, återbetalar vi inte beloppet utan erbjuder dig istället en kreditnota som du fritt kan använda för allt annat i vår webbshop eller i vår fysiska butik.

Om du ångrar köpet måste varan skickas till:

VillaHus.dk
Trumhall 7
1614 Köpenhamn V

Vad ska jag skicka tillbaka?

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Notera! Vi accepterar inte paket som skickas med posten. postförskott.

Om det är något fel med artikeln (rätt till klagomål)

När du handlar på www.villahus.dk har du naturligtvis 24 månaders rätt att göra ett klagomål. Det innebär att du antingen kan reparera, byta, returnera pengarna eller sänka priset beroende på den specifika situationen. Det är naturligtvis ett krav att klagomålet är motiverat och att bristen inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Hur snabbt ska jag annonsera?

Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt defekten i artikeln. Om du klagar inom rimlig tid efter att felet upptäcktes kommer klagomålet alltid att vara i rätt tid.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader

Om klagomålet är motiverat återbetalar vi naturligtvis dina (rimliga) fraktkostnader.

Varan skickas till:

VillaHus.dk
Trumhall 7
1614 Köpenhamn V

Vi behöver följande information när du skickar varan till oss

När du returnerar artikeln, vänligen ange så mycket detalj som möjligt vad problemet är. Notera! Vi accepterar inte paket som skickas med posten. kontant vid leverans eller liknande.

Kom ihåg att artikeln alltid måste skickas tillbaka i korrekt förpackning och kom ihåg att få ett kvitto för leveransen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

Vad gör vi med din personliga information (policy för personuppgifter)

För att du ska kunna ingå ett avtal med oss ​​på www.villahus.se behöver vi följande information:

  • namn
  • Adress
  • E-post

Vi registrerar din personliga information i syfte att kunna leverera dina varor till dig. Den personliga informationen registreras hos VillaHus och lagras i fem år, varefter informationen raderas. När personlig information samlas in via vår webbshop, ser vi till att det alltid görs genom att ge ditt uttryckliga samtycke, så att du får information om exakt vilken information som samlas in och varför.

Anställda på VillaHus har tillgång till den information som registreras om dig. Information som skickas till www.villahus.dk överförs inte eller säljs på något sätt till tredje part, och vi registrerar ingen personlig känslig information.

Som registrerad hos VillaHus har du alltid rätt att invända mot registreringen. Du har också rätt att få insikt i vilken information som registreras om dig, eftersom vi naturligtvis följer personuppgiftslagen. Förfrågningar i samband med detta riktas till VillaHus via vårt kontaktformulär.

Rätt att överklaga

Om du vill klaga på ditt köp måste du kontakta systemutvecklaren Dennis Sørensen. Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning kan du lämna in ett klagomål till konsumentklagomyndigheten, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.

Adressen är:
Konsumentklagomålet
Konkurrens- och konsumentmyndigheten
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Danmark


Telefon: +45 4171 5000
Måndag - torsdag kl 9.00 - 16.00
Fredag ​​9.00 - 15.00

VillaHus profile: Remodeling & residential design | houzz

VillaHus